Read more: ehow.com/how_6645877_create-image-slide-show.html#ixzz2f2ai9qt1...

Ahad, 15 September 2013

Kue tiaw kerang



Salam semua....dah 16 hari bulan syawal baru rasa nak kongsi ape menu. Puasa Ramadham dh lama habis tapi puasaenam dan ganti belum habis lagi Seblm ni bukan tak berbuka tapi masak biasa2 jek. Semalam aku buat kue tiaw kerang dengan begedil ni. First time buat begedil..tak sangka jadi...teruja I tau. Selain kue tiaw ni aku masak gak nasi dgn lauk sbb suami aku tu spesis makan nasi. Tak makan nasi sehari mau demam seminggu...hahaha. Aku pulak jenis suke makan benda lain selain nasi masa buka tp dek kerana aku dah kawen dgn dia terpaksalah akupun layan nasi gak..nak masak banyak2 mane sempat. Eh, banyak lak aku membebel. 


Inilah rupa kue tiaw kerang yang aku masak semalam. Korang nak resepi ke? Tak yahlah sb aku main campak2 je ni. Ikut sedap tangan aku je. Takde measurement langsung. Bak kata hubby aku, "ko kalau masak abang tengok main campak2 je tapi sedap je jadinye..". Itu huby aku cakap ye. Hahaha riak sekejap..(;p). Tapikan ade tragedi tak best pada kue tiaw ni. Nak citer ke? Malas lah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERKHIDMATAN & PROGRAM

Label

Manu (1)