Read more: ehow.com/how_6645877_create-image-slide-show.html#ixzz2f2ai9qt1...

Ahad, 15 September 2013

Pegedil Daging



Ini pulak begedil yang aku buat semalam. Tetiba rasa cam nak makan begedil buat sendiri terus aku search resepi. Akupun lupa aku jumpe kat mana resepi ni tp kpd tuan punye resepi terima kasih byk. Senang dan sedap. Yang ni aku leh bagi resepi sbb aku tak main campak2..Ikut resepi betul2. 


Pegedil Daging 
  1. 2 biji kentang
  2. segenggam daging kisar (Boleh di ganti dengan ayam kisar jika anda suka) 
  3. daun sup (cincang halus) 
  4. 5 sudu besar bawang goreng 
  5. lada sulah 
  6. garam secekup rasa 
  7. 1 biji telur (dipukul) 

cara-cara 
1. kentang dipotong dan digoreng garing. Kemudian tumbuk kentang bersama daging. 
2. Masukkan daun sup, bawang goreng, lada sulah dan garam dan gaul sebati. 
3. Bentukan bulat. Celup dlm telur sblm digoreng.. 

Hah, mudah kan? Boleh buat lagi nanti. Petang ni aku plan nak buat nasi goreng saje. Dah tak tau aku nak masak apa. Esok nak cuba buat mee kari (kalau jadi). daaa. 


p/s: makin lama badan makin lembik....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERKHIDMATAN & PROGRAM

Label

Manu (1)