Read more: ehow.com/how_6645877_create-image-slide-show.html#ixzz2f2ai9qt1...

Ahad, 15 September 2013

Tips Menjadi Seorang Top Affiliate

Permohonan Online Ke Sekolah Berasrama Penuh Tingkatan 1 Dan Tingkatan 4 Sesi 2014

Top affiliate adalah sebuah posisi idaman bagi seorang affiliater. Hal ini demikian, seorang top affiliate dijangka akan menjana pendapatan melebihi tujuh angka setahun. Namun, tidak semudah yang disangka bagi mendapatkan gelaran top affiliate, pelbagai rintangan dari segi mental dan fizikal perlu di tempuh terlebih dahulu.

Rintangan mental seperti mudah berputus asa dan hilang kesabaran manakala rintangan fizikal seperti badan sentiasa lesu dan letih adalah asam garam seorang top affiliate yang perlu diatasi agar fokus pada promosi.

Kemahiran utama perlu ada pada seorang affiliate adalah kemahiran menarik trafik. Tanpa trafik maka tiada wang akan di hasilkan kerana tiada prospek. Bagi mengasah kemahiran mencari trafik, langkah pertama anda perlu menuntut ilmu dari mereka yang berpengalaman.

Namun, trafik akan menjadi sampah jika tidak tahu teknik menggunakannya. Seorang affiliate biasa akan memilih produk yang banyak pembeli dan mempunyai komisyen yang tinggi. Kemudian, promosi akan dilakukan dan berharap ramai orang akan klik seterusnya membeli produk melalui link mereka. Ini bukan pemikiran top affiliate.

Satu nasihat penting, jangan jadi affiliate biasa. Jadilah top affiliate. Top affiliate bukan menunggu komisyen datang secara rawak, top affiliate mencari pembeli dan ada sasaran. Tahu bagaimana hendak mencari orang untuk membeli produk affiliate dipromosikan. Itulah bezanya seorang top affiliate dan affiliate biasa.

Sebagai bantuan menjadi seorang top affiliate, disenaraikan lima teknik seorang top affiliate perlu ada.

Tahu mencari niche yang profitable

Seorang top affiliate perlu sedar dan alert pada niche profitable dan popular di pasaran. Sentiasa peka pada trend semasa, produk apa yang popular dan diminati ramai pada keadaan semasa atau dalam jangka waktu terdekat. Kadangkala, trend menular dengan begitu pantas dan anda perlu peka.

Untuk mengetahu niche yang profitable, kajian boleh dilakukan seperti pada :

  • Surat khabar.
  • Berita televisyen.
  • Iklan televisyen.
  • Forum-forum di Internet.
  • Google trends
  • Ebay pulse
Menjadi seseorang pandai menyelesaikan masalah

Seorang top affiliate bijak dalam mencari masalah bagi sesuatu komuniti dan pantas dalam membantu menyelesaikan masalah tersebut. Seorang top affiliate juga handal dalam menyelesaikan sesuatu masalah. Pendek kata, pandai mengambil kesempatan dalam kesempitan.


Belajar mengenal pesaing

Top affiliate sentiasa sign up newsletter pesaing-pesaingnya untuk mengkaji teknik pesaing-pesaingnya melakukan promosi. Di samping itu, top affiliate sentiasa kenal dan tahu apa yang pesaing mereka lakukan dalam keadaan semasa. Mengenal pesaing beerti mereka tahu keadaan sekeliling mereka dan membolehkan mereka untuk menyesuaikan diri pada keadaan semasa.


Beri apa orang mahu

Seorang top affiliate hanya memberi apa yang prospek mahu bukan memberi apa yang ingin dipromosikan. Jika newsletter beliau adalah dalam niche pemasaran, hanya produk niche tersebut di promosikan kepada pelanggan. Mereka tidak akan campur adukkan niche. Mereka fokus pada satu niche dan cari trafik berdasarkan profitable niche.


Pandai menulis review menguntungkan

Kemahiran tidak kurang pentingnya perlu ada pada seorang top affiliate adalah mempunyai kemahiran menulis review dengan baik. Jika penulisan anda telus, jujur dan menarik, maka orang akan menghormati anda dan membeli produk affiliate dari link anda.

Seorang top affiliate tidak akan segan silu memberi pendapat mereka mengenai produk ingin dipromosikan. Pelbagai cara untuk memberi review selain penulisan ialah video dan audio.

Bagi mendalami teknik menjadik top affiliate lebih mendalam, juga disenaraikan beberapa produk kegemaran sebagai langkah permulaan.

  1. Buat Duit dengan Affiliate - Kitab Teknik SEO Merah Jambu
  2. Pakar Affiliate - Buat Duit Di Internet Tanpa Produk Sendiri
  3. Kursus Affiliate
  4. Video Tip Affiliate Percutian Australia
  5. 12 Video Tip Affiliate Percutian Australia


ReletedSISTEM SAHAM – Panduan Analisa Jual Beli Saham Yang Menguntungkan






KENAPA SUSAH NAK DAPAT BE NUFFNANG? FAHAMI ASASNYA DAHULU!



Setelah beberapa tahun berblogging, saya tak pernah nak merasa BE Nuffnang! Kenyataan ni! Sebelum ni saya dah salah anggap dengan pendapatan ciput aya dalam Nuffnang, ingatkan tu semua BE, rupanya CPC ( Cost-Per-Click ).


BE dan CPC ni adalah 2benda yang berbeza.


CPUV ( COST-PER-UNIQUE-VISIT ) CAMPAIGNS


CPUV @ BE adalah iklan yang berlegar dalam blog kita berdasarkan kiraan masa. Kiranya, pihak pengiklanan memilih blog anda atas beberapa kretirea. Mungkin sebab blog ramai pengunjung, trafik tinggi/maintain, "orang kuat Nuffnang", Tempat iklan dan Status Geli-geli Glitterati. Boleh baca Tips Cara Untuk Dapatkan BE Nuffnang! Bagaimana nak tahu kita dapat BE? Cuba tengok gambar kat bawah. Nak tunjuk yang saya, saya tak pernah ada lagi rekod ni.

Dalam rekod BE ni,Ia ada Campaign, Blog, Start Date, Status, CTR, CTR Bonus, danAmount.

Belas ehsan Google --> LINK

Campaign = Jenis kempen yang berlegar dalam iklan blog anda. Contoh ; Digi, CIMB dll.

Blog = Blog anda

Start Date = Tarikh bermula kempen dalam blog anda

Status = ada 2 status ; Credited dan On Going. Status Credited bermaksud, kempen yang masuk dalam blog anda dah tamat dan sudah diberikan RM nya. Status On Going pula bermaksud, kempen dalam blog anda tengah berjalan/berfungsi. Nilai RM sebenar belum lagi ditunjukkan dan hanya RM semasa yang ditunjukkan. Faham?

CTR = Click Trough Ratio. Maksudnya Bilangan klik pada iklan anda. Semasa proses berlakunya iklan, maka makin tinggilah CTR. Makin tinggi CTR, makin banyak earningnya. Akan tetapi, ramai blogger yang amalkan " Sila klik iklan saya, nanti saya klik iklan awak." Hehe, cari padah ni. Jaga-jaga, Nuffnang bijak bro. Jangan gatal-gatal tinggalkan pesanan macam tu, sebab nanti anda boleh didetect sebagai fraud Click! Fraud Click? Dalam next post saya kan terangkan apa itu Fraud Click. Untuk pengetahuan, sila Google je dulu.

CTR Bonus = Terpulang pada Nuffnang, Bonus ni dapat daripada CTR. Dapat CTR Bonus, maknanya dapat banyaklah amount/earningnya tu.

Amount = Jumlah wang yang terkumpul untuk kempen berstatus On Going dan Credited.

Faham setakat apa yang saya terangkan mengenai BE? Tak faham, drop komen dalam box bawah ok?



CPC ( COST-PER-CLICK ) CAMPAIGNS

CPC ni adalah iklan yang masuk dalam blog yang diklik oleh pengunjung. Kalau bernasib baik, klik yang diklik itu akan membuahkan hasil. Biasanya kalau yang berstatus glitterati akan dapat RM0.25. Banyak dah tu. Kalau keahlian biasa RM0.15 je kot. Kalau tak silap AA lah, kalau salah sila betulkanlah ye.

Selama saya erblogging, saya bergantung harap pada CPC ni je le. Mungkin lagi 10 tahun kot dapat cashout.

Nuffnang, please bagi le BE 10 serentak dalam blog hamba ni. Sedih betoi!

Cukup dengan fahaman pendek mengenai BE dan CPC ni? kalau ada apa yang musykil, boleh tanya saya. Walapun tak pernah dapat BE, tapi pengkajian akan tetap diteruskan untuk fahaman pengguna lain.

# Pada yang nak tanya Nuffnang tentang kemusykilan akaun anda, sila hantar tiket. Ini juga tips dapat BE. Cara nak hantar tiket? Refer --> Cara Hantar Tiket Kepada Nuffnang!


Sumber




CARA HANTAR TIKET KEPADA NUFFNANG




Cara nak dapatkan BE daripada Nuffnang tapi tak tahu cara? Nak tanya Nuffnang kenapa iklan tak banyak dalan blog? Nak tanya nuffnang cara terbaik nak dapat iklan? Status Glitterati ditarik Nuffnang? nak tahu sebab status Glitterati Ditarik? Nak dapat trik/tips daripada nuffnang?

Pernah alami sintom-simtop macam ni pada diri anda sebagai seorang blogger? Mari AA tunjukkan cara / jalan penyelesaian kepada masalah anda semua. Kalau rajin, baca lah Tips Untuk Dapatkan BE daripada Nuffnang. Moga-moga dapat bantu anda semua untuk dapatkan BE daripada Nuffnang.

Seperti yang saya katakan kat bahagian atas sana, hari ni saya akan tunjukkan cara untuk korang menghantar tiket kepada pihak Nuffnang. Korang boleh tanya apa sahaja kepada pihak nuffnang, tapi jangan dok tanya mintak awek/pakwe pulak ye. Tanya yang berkaitan dengan blog sudah le. ^_^ Kang tak pasal-pasal nuffnang tendang korang kalau tanya pelik2.
Jom tengok cara.


1. Buka laman web Nuffnang.
2. Scroll down ke bawah, klik kat CONTACT US.


3. Anda akan dibawa ke satu page macam ni. Anda tick pada Blogger Enquiries/Suggestions. Pastu klik next.



4. Anda akan dibawa ke page lain pula. Macam kat bawah. Kotak yang saya letakkan MERAH itu wajib anda isi! Nak tulis dalam BM pun boleh, BI pun boleh. Diorang akan jawab dalam BM/BI berdasarkan pertanyaan anda. Tapi biasanya nuffnang jawab dalam BI.

# Bahagian Priority:
ANDA PILIH HIGH. LAGI CEPAT NUFFNANG NAK RESPOND.




5. Kalau dah siap isi semua, anda klik lah pada Submit. Ia akan keluar segala content tiket yang korang hantar pada pihak nuffnang. Senang je kan.?

InsyaAllah paling cepat nuffnang akan respon, 1hari. Harap2 pada yang hilang status Glitterati tu, buat lah cara ni. saya dapat balik dalam masa 2 hari je. Jom baca entri Status Glitterati Kembali Semula.



Klik lah satu iklan Nuffnang





CARA MEMBUAT PEMBACA JATUH HATI PADA BLOG




Semua blogger sentiasa mengharapkan ada pulangan yang positif apabila mereka mewujudkan laman blog seperti trafik yang tinggi serta respon daripada pembaca. Kadang-kadang ramai yang merungut, blog dah cantik, sejuk mata memandang tapi pembaca setia tiada. Pernah tak anda terfikir, bagaimana seseorang boleh jatuh cinta kepada blog orang lain sedangkan pada mata kasar anda, blog itu hanya bersahaja? Pernah tak anda khatamkan keseluruhan aspek penulisan blog itu ; Cara Penulisan, Antaramuka Blog dan Demografi Pembaca. Untuk kali ni, AA akan jelaskan secara ringkas tentang 3 elemen yang mana AA rasa sangat lah penting dalam mencuri hati pembaca blog. Jangan lupa, 3 elemen ini sepatutnya manjadi asas kepada pembikinan sebuah entri yang menarik!


Cara Penulisan

Kata orang, tak kenal maka tak cinta. Anda perlu mengenal dahulu siapa empunya penulisan. Cuba kenali siapa yang menulis artikel yang membuatkan anda tertarik untuk terus membaca blog beliau. Apa yang terluah/ditaip sudah semestinya terlahir daripada buah pemikiran dan hati yang murni. Mungkin ada sesetengah blogger yang buat blog semata-mata sebagai medan untuk melepaskan kemarahan, kesedihan dan kekecewaan diri. AA tak pernah kata cara penulisan begitu salah, cuma perlu ingat apa objektif utama untuk kita berblog. Secara purata, pembaca akan lebih terarah kepada penulisan yang baik tutur kata, "bahasa berbunga", dan tiada unsur penghinaan. Bayangkan, anda baca satu artikel yang agak menarik tajuknya, tetapi isi kandungan penuh dengan bahasa yang kurang sopan ; maki hamun dan fitnah, mesti hilang selera nak baca sampai habiskan? So, cara penulisan banyak mempengaruhi minda pembaca. Sila guna cara penulisan yang boleh menarik kepercayaan orang lain untuk terus setia bersama anda. Sama lah juga macam anda setia kat pasangan kekasih. Apa yang anda buat?? Mestilah cakap sopan, lemah lembut, manis mulut. So, kenapa tak praktikkan dalam penulisan blog anda?


Antaramuka Blog / Blog Interface

Kenapa anda tertarik pada blog AA? Kenapa anda tertarik pada blog-blog lain? Faktor antaramuka blog atau lebih dikenali sebagai blog interface penting untuk menarik perhatian pembaca. Biasalah blogger wanita, tak sah kalau blog tak warna pink! Fully pink, dari header sampailah ke footer. Kalau boleh, siap dengan fontnya sekali warna pink! So kena banyak bermain dengan psikologi pembaca. Kadang-kadang ada pembaca yang sangat-sangat suka pada warna biru! So kenapa tak apply warna tu dalam blog anda? Sebaiknya, sebelum anda apply / edit blog, sila buat kajian dahulu tentang selera pembaca. Lebih daripada 80% jawapan anda boleh peroleh daripada Pakcik Google. Gunalah sebaiknya kalau nak berjaya! Antaramuka blog/ interface blog yang simple dan tak banyak widget pun menjadi pilihan pembaca. Sila hadkan widget-widget yang ada dalam sidebar anda. Apa yang tak penting, sebaiknya cepat-cepat delete. Ha, ada juga blogger yang rajin letak lagu automatik dalam blog. Tak salah kalau nak menyedapkan telinga pembaca.


Contoh 1 : saya sendiri suka dengan blog AKU PENGHIBUR, walaupun beliau memasang lagu automatik kat blog. Lagu dalam blog tu buat saya selalu nak melawat blog beliau. Secara tak langsung, anda sendiri pun dapat menarik pembaca setia datang ke blog anda! Cuba lah try guna lagu blog AKU PENGHIBUR, konfem ramai pembaca yang suka datang blog anda! :)


Contoh 2 : saya suka baca blog HasrulHassan.com sebab beliau banyak menyediakan tips serta panduan yang berguna untuk memantapkan cara penulisan saya. Interface blog beliau memang high class! Tak serabut, kedudukan iklan serta banner yang menarik untuk menarik perhatian pembaca.


AA telah listkan beberapa blog yang sering saya lawati di dalam bloglist saya. Anda boleh rujuk di sana.
Widget yang wajib ada dalam blog anda ( saya sarankan ) : List follower, Google+, Shutbox, Bloglist, Senarai Post, Popular Post, dan Link/Pautan Laman Sosial.



Demografi Pembaca

Buat kajian teliti kepada siapa yang anda target tujuan anda berblog. Anda boleh bahagikan kepada 2 kategori utama ; Jenis kelamin dan umur pembaca. Demografi yang di maksudkan adalah seperti di bawah :

Demografi Pembaca Blog berdasarkan

Jenis Kelamin
64 % --> Lelaki
36 % --> Wanita

Umur
1 % --> 15-19 Tahun
14 % --> 20-29 Tahun
61 % --> 30-39 Tahun
17 % --> 40-49 Tahun
8 % --> 50+ Tahun


Kalau anda target pada kanak-kanak, buat lah laman blog yang berbentuk keanak-anakan. Guna background yang ceria dan berwarna warni yang berunsur kartun. Yang lain, boleh survey kat Google. Sebaik-baiknya, sediakan satu poll survey yang membolehkan anda mengetahui statistik demografi pembaca. Anda boleh gunakan poll yang disediakan oleh pihak nuffnang. Banyak lagi kategori yang anda boleh listkan seperti : jenis pekerjaan, tempat tinggal, dan status diri.

Panjang sangat AA berceramah kan? Bosan kan? Sila jangan bosan ok. Hehe, saya cuma mahu kongsi tips yang berguna untuk anda semua. Ini juga sebahagian daripada kajian saya sendiri dalam memantapkan sebuat penulisan blog saya sendiri. Secara peribadi, Saya suka untuk berkongsi dengan anda semua


Nak tips lain, baca seterusnya.







Anda pernah dengar pasal Asiafans.net?

Kalau tak pernah, saya akan ceritakan secara ringkas mengenai Asiafans.net.


APA ITU ASIAFANS.NET?

Asiafans.net ini dikelola oleh seorang anak muda Melayu yang bernama Syafiq Ajis dan beberapa orang moderator lain. Selain Asiafans.net, beliau turut mempunyai web lain sepertiwww.longoi.com yang berfungsi sebagai tempat perkongsian movie/gosip/berita. Dahulu Asiafans.net ini menyediakan satu perkhidmatan/tool Trafic Exchanger untuk meningkat trafik blog dengan kemudahan ping entri beserta dengan tawaran bonus koins bagi setiap earn coins yang anda buat. Dengan koins terkumpul, anda boleh gunakan untuk tebus tawaran boost trafic. Alhamdulillah, sejak bersama tool itu, perkembangan blog AA dari hari ke hari makin meningkat. Tambahan dengan penyertaan Saya sebagai sponser di dalam satu segmen yang pernah di anjurkan dahulu.

Sebagai tambahan pengetahuan, anda boleh baca pengalaman saya bersama Asisfans.net DI SINI dan SINI.

Interface keseluruhan - Klik Untuk tumbesaran

Beberapa hari yang lepas, saya mendapati laman asiafans.net telah berubah sepenuhnya dan bertukar nama menjadi FORUM KOMUNITI BLOGGER. Refer gambar atas, secara keseluruhan muka depan Forum. Wah satu peningkatan yang bagus! Hasil tangan anak muda Melayu tu! Siapa tak support anak Melayu sendiri kan? Laman Forum ini menyediakan medan untuk membincangkan sesuatu topik sesama ahli komuniti. Nak tambah senarai kenalan pun boleh. Tapi kalau dah join, jangan pula menyalahgunakan kemudahan yang ada. :)


Tapi sayang, saya terpaksa daftar balik untuk join komuniti ini. Mungkin maklumat yang lama dah tak berfungsi.




INTERFACE FORUM

FORUM KOMUNITI BLOGGER ini masih lagi berada di tahap penambahbaikan dengan beberapa tool yang mesra pengguna. Saya telah explore beberapa tool yang ada di dalam forum ini. Contoh yang anda boleh lihat seperti gambar di bawah.

Senarai tool - klik untuk tumbesaran




#1 : FUNGSI TOOLBAR


Saya  akan terangkan secara am tentang fungsi beberapa button yang ada di atas bar itu.

1. KOMUNITI BLOGGER MALAYSIA - Laman utama forum.
2. FORUMS - Senarai forums yang telah diterbitkan oleh admin, moderators dan members.
3. DOKUMEN - Senarai Topik yang dibincangkan.
4. BLOGS - Senarai Artikel daripada pelbagai sumber.
5. KONGSI ILMU - Artikel mengikut kategori : SEO Tool, dll.
6. KEDAI - Tempat Untuk shopping secara maya seperti ebooks, template, plungins, widget dan software.
7. GALERI - Perkongsian gambar upload.
8. MEMBERS - Ahli FORUM KOMUNITI BLOGGER beserta dengan status keahlian, Tarikh join, bilangan post.
9. SHOUTBOX - Nampak gambar kat atas? Itu lah shoutbox yang dimaksudkan. Kedudukan berada di atas. Mudah, senang dan jelas.


#2 : AKAUN PENGGUNA

Tambah kapsyen

button depan akaun pengguna


interface keseluruhan akaun pengguna


Saya masih lagi newbie ^_^. Banyak lagi yang saya perlu explore tentang forum ini. Setakat apa yang saya nampak, secara keseluruhan, forum ini sangat mesra alam. Tiada tool yang berat/susah untuk digunakan. Sekali signup, anda akan faham terus. Tambahan dengan admin yang juga bermain dengan SEO untuk forum ini. So, Kalau ping entri di sana, InsyaAllah berkemungkinan besar, anda akan dapat pulangan hasil blog yang cukup memberangsangkan.

Saya baru aje daftar beberapa hari tapi alhamdulillah berkat kesepakatan antara saya dan admin untuk terbitkan entri berkaitan Asia Fans Blogger Network - Komuniti Blogger Malaysia akhirnya telah saya laksanakan. Kepada anda yang berminat nak join, boleh lah klik iklan di atas untuk sign up sebagai ahli. Kalau tak pandai, dalam entri berikutnya, Saya akan buat satu tutorial cara untuk daftar dengan Asia Fans Blogger Network - Komuniti Blogger Malaysia. InsyaAllah. Sama-sama kita berkongsi idea serta pendapat untuk meningkatkan lagi prestasi sebagai blogger Malaysia.





PENJUALAN SISTEM RAYCODE - SISTEM PENGURUSAN PENGELUARAN


Alahmadulillah, saya dapat update lagi blog buat sekelian kalinya. Kali ni post saya mungkin agak bercirikan perniagaan. Kepada sesiapa yang nak mengetahui tentang selok belok perniagaan yang saya ambil "share" sedikit sebanyak, boleh meneruskan pembacaan anda ke bawah. Jualan yang saya ingin terangkan secara ringkas adalah Sistem Pengurusan Pengeluaran.


FUNGSI RAYCODE SYSTEM


RAYCODE SYSTEM atau dikenali sebagai Sistem Pengurusan Pengeluaran ialah aplikasi pangkalan data ( database) yang digunakan untuk merekod pembelian dan penjualan barangan. Dengan menggunakan sistem ini, ianya memudahkan pengusaha – pengusaha perniagaan yang bersaiz kecil dan sederhana seperti Kedai Buku, Kedai Alat tulis, Kedai Perabot, Kedai Kasut, Kedai Alat Telefon, dan lain2 untuk merekod maklumat pembelian barangan,rekod pembekal serta penjualan.

Boleh digunakan bersama dengan mesin pengimbas barkod untuk merekod jualan seperti di gunakan di pasaraya.

interface raycode system



Raycode System mempunyai kemudahan untuk mencetak resit pembelian dan tuan punya perniagaan boleh merekod butiran pembelian bahan mentah, pengeluaran bahan mentah, rekod pengeluaran, rekod jualan, maklumat pembeli,maklumat penjual serta membuat pengiraan baki stok secara automatik Kedudukan baki stok barang juga dapat diperolehi dengan pantas dan dengan ini memudahkan pengusaha untuk membuat pembelian barangan.

Raycode System juga mempunyai kemudahan untuk mencetak barkod. Barkod ini boleh ditampal di mana – mana barang yang tidak mempunyai pelekat barkod. Selain itu, pihak Raycode System Developement ada menyediakan penjualan barcode Generator yang akan saya terangkan selepas ini. Sistem ini mengandungi data – data pembekal,data pembeli rekod barangan serta rekod jualan. Sistem ini sesuai untuk kegunaan premis peniagaan persendirian bersaiz kecil dan sederhana dan digunakan secara setempat.


Dalam kata mudah, anda boleh bayangkan sistem yang digunakan di pasaraya besar seperti Giant/ Tesco yang mana menggunakan sistem komputer dan barcode scanner.



KANDUNGAN OPERASI SISTEM PENGURUSAN PENGELUARAN

Di dalam sistem ini, terdapat beberapa elemen.

Modul - Rekod Jualan, Tempahan, Pembelian, dll.
Laporan - Rekod bayaran dibuat , Baki Hutang, Baki Stok, dll.
Tetapan Data - Cukai barang, Cukai Perkhidmatan.
Kemudahan Dan keselamatan Data - Sistem yang menggunakan katalaluan, Backup
Mesra Pengguna - Buta ICT pun boleh guna!


BARCODE GENERATOR


Seperti yang saya katakan di atas tadi, pihak Raycode System Developement menyediakan perkhidmatan penjualan barcode generator. Barcode generator ini berfungsi untuk menghasilkan barcode yang tersendiri bagi produk-produk yang belum mempunyai no barkod khas.

Contoh ; Anda seorang Peruncit Mini Market. Anda mahu menyediakan no barkod pada setiap produk yang anda sediakan di kedai anda. Nak guna puncher harga nampak macam low class kan? Lepas tu kena punch harga pada mesin pengira harga pula kan? So, di sini, pihak kami menyediakan kemudahan yang senang dan mudah untuk anda. Tak perlu bersusah payah untuk punch harga sana sini, cuma beli barcode generator. Apa yang menariknya, barcode generator ini mempunyai 65K no barkod. Anda boleh generate seberapa banyak nombor ikut keselesaan anda. Kemudian cetak no barkod anda pada sticker A4 dengan menggunakan laser printer. Mudah bukan??





PERTANYAAN / TEMPAHAN / MAKLUMAT TERPERINCI

SEBARANG PERTANYAAN ATAU PEMBELIAN, BOLEH BERTANYA PADA AA MELALUI KAEDAH :

EMEL : sitianirah@gmail.com

FACEBOOK : ANIRAH AZURI

ATAU BOLEH BERURUSAN TERUS KEPADA BOS RAYCODE SYSTEM DEVELOPMENT

PEMILIK : Zulkifli Bakar

BLOG : SISTEM PENGURUSAN PENGELUARAN
NO FON : 019 5606066 / 0134910010 /
EMAIL: zulsystem@yahoo.com

FACEBOOK : ZULKIFLI A BAKAR



KENAPA PERLU BELI DENGAN KAMI?

Kami memulakan perniagaan mencipta aplikasi untuk kegunaan sekolah - sekolah seluruh Malaysia bermula pada tahun 2000. Sistem - sistem yang dibangunkan oleh kami telah digunakan di lebih daripada 1000 buah sekolah - sekolah. Anda boleh melihat bukti melalui laman INI. Kerana mendapat kepercayaan yang tinggi, pihak kami membuat operasi baharu seperti Raycode System ini untuk penggunaan jualan barangan pengguna. Sistem perkhidmatan selepas jualan yang memuaskan serta harga yang berpatutsan membuatkan pelanggan - pelanggan meyakini sistem yang kami bangunkan. KENAPA PILIH YANG LAIN SEDANGKAN KAMI MENYEDIAKAN PERKHIDMATAN YANG LEBIH BAIK??








TUTORIAL SEO : 8 PERKARA ASAS SEO





Sebelum membuat atau memulakan sesebuah website ataupun blog, anda perlu tahu sekurang-kurangnya beberapa asas SEO. Ini adalah salah satu cara untuk meningkatkan atau memepercepatkan website atau blog anda masuk ke dalam carian enjin ( Search engine ). Ia juga merupakan salah satu cara untuk anda berjaya dalam perniagaan yang anda buat. Untuk kali ni, saya akan senaraikan beberapa tips yang akan membantu anda untuk membina sebuah laman website atau blog yang memberi keuntungan kepada anda.

1. Carian keyword
Carian Keyword adalah sesuatu yang sangat penting. Anda boleh menggunakan Google Keyword AdWords, Scribe SEO dan Advance Web Ranking (berbayar).

2. Medan Sosial
Ini adalah salah satu cara untuk memperagakan atau menarik lebih ramai pembaca datang ke website atau blog anda. Join group-group blogger. Yang lebih penting, website atau blog anda sendiri akan boost!

3. Link Dalaman
Link dalaman amat penting untuk meningkatkan jumlah bacaan.
Contohnya seperti ini --> Cara Naikkan PageRank .
Ini adalah salah satu cara untuk mempercepatkan PakCik Google Detect dan naikkan keyword ranking anda.

4. Post Relevan
Post yang berkualiti sebenarnya asas yang utama dalam SEO. Post yang bagus dan berkualiti adalah satu cara untuk menarik pembacaan pengunjung. Jangan lupa, tajuk pun mestilah relevan juga. Jangan postnya lain, tajuknya pula lain.

5. Posting Tetamu
Bergabung dengan site yang lain adalah cara yang bagus untuk membuat backlinks pada website atau blog anda sendiri. Sentiasa lah meninggalkan komen pada website atau blog yang mempunyai ranking yang tinggi seperti Blog Ben Ashaari / Fizz Graphic / CCi ( sebenarnya banyak lagi, tapi yang ni je yang selalu dilawati ) untuk membantu orang lain / komuniti mengenali diri anda.

6. Navigation
Perlu ada navigation! Cara mudah untuk pembaca selongkar isi kandungan website atau blog anda. Sitemap sangat membantu!

7. Cuba Servis Bayaran Per Click
Post remix di Says.com / Gushcloud. Salah satu cara yang mudah nak hebahkan post anda pada komuniti. Lagipun, anda boleh buat duit tambahan.

Tak percaya? Tengok sini --> Cashout Says.com RM250 n Dapat RM40++ Dalam Masa 1Minggu.

8. Perkongsian Mudah
Benarkan pembaca anda copy link post anda dalam FB atau Twitter. Ini akan membantu anda untuk dapatkan backlink dari luar.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERKHIDMATAN & PROGRAM

Label

Manu (1)